Εάν αποσυνθέσεις την Ελλάδα, στο τέλος θα δεις να σου απομένουν μια ελιά, ένα αμπέλι κι ένα καράβι.

Που σημαίνει: με άλλα τόσα την ξαναφτιάχνεις.

Ένας ήλιος που όμοιός του δεν υπάρχει αλλού και ας είναι όταν δεν τον έχουμε να τον αναζητάμε και όταν έρχεται να τον διώχνουμε.

Άνθρωποι γαρ είμαστε...

«Ευ… Φορολογίζεσθαι»

~ Κυριακή 9 Οκτωβρίου 2011




(της Μαρίας Κανελλάκη)
Την προετοίμαζα καιρό αυτή την επίσκεψη. Είχα συγκεντρώσει όλα τα έγγραφα που υπήρχαν στα συρτάρια μου, από φορολογικές δηλώσεις προηγούμενων χρόνων, μέχρι και πιστοποιητικό γέννησης, με επισυναπτόμενο το πρώτο μου υπερηχογράφημα, όντας στην κοιλιά της μαμάς μου ακόμα. Τα είχα φωτοτυπήσει, συρράψει, ταξινομήσει, αρχειοθετήσει με χρονολογική σειρά και εντυπωσιακή συσκευασία. Μόνο μαλακτικό δεν τους έβαλα, να μυρίζουν σαν την πρώτη μέρα της άνοιξης.
Έκανα την πρωινή μου γιόγκα, κότσαρα τα αθλητικά μου παπούτσια (σκεφτόμενη ότι θα κάνω πολύ διάδρομο εκείνη τη μέρα), φόρεσα το καλύτερό μου χαμόγελο, έκανα το σταυρό μου στα εικονίσματα και ξεκίνησα.
Project: Φυσική επιστροφή της εικονικής επιστροφής των χρημάτων μου από επιστροφή φόρου.
Τόπος: ΔΟΥ (Δημόσιος Οργανισμός Υπεξαίρεσης) της περιοχής μου.
Αιτιολογία: H επιστροφή φόρου πραγματοποιήθηκε σε θεωρητικό επίπεδο, χωρίς να εσωκλείεται η επιταγή για την είσπραξη των χρημάτων.
Χρονοδιάγραμμα έργου: 5 έως 8 ώρες μάξιμουμ. Στόχος να ολοκληρωθεί την ίδια ημέρα.
Προϋπολογισμός: Μια βαλίτσα χαρτιά, άδειο στομάχι απ’ το προηγούμενο βράδυ, ένα ήπιο ηρεμιστικό κάθε έξι ώρες, έκτακτη ενημέρωση των συγγενών (Α’ βαθμού) για ενδεχόμενο εγκεφαλικό/ή και καρδιακό επεισόδιο, ή τέλεση ανθρωποκτονίας εν βρασμώ ψυχής.
Η κλασσική σκηνή στο γκισέ. Πίσω απ’ το φινιστρίνι, η κυρία με το αχτένιστο μαλλί και το ακόμα πιο απεριποίητο βλέμμα, που άμα πέσει πάνω σου, νιώθεις ότι θα πληρώσεις (εκτός απ’ το χαράτσι), τα σπασμένα του συζύγου, των παιδιών, της πεθεράς, της σταυροκουνιάδας, της γειτόνισας και μιας διμοιρίας ακόμα γνωστών της που τους μισεί θανάσιμα. Προς μεγάλη μου έκπληξη, με κάλεσε να περάσω τη «διώρυγα του Σουέζ», να μπω στο γραφείο της και μου πρόσφερε καρέκλα να καθίσω δίπλα της. Μου χαμογέλασε. Τρόμαξα. Άνοιξε απότομα το συρτάρι της. «Αυτό ήταν!» σκέφτηκα, «θα βγάλει τη δίκαννη Μπερέτα και θα μ’ αφήσει στον τόπο!!!». Τελικά έβγαλε ένα δερματόδετο τιμοκατάλογο, με καλλιγραφικά γράμματα σε χρυσό χρώμα. Με κοίταξε με ερωτικό βλέμμα και αν είχα κυπελάκι πρόχειρο, θα μάζευα το σιρόπι που έσταζε το στόμα της:
- Θα πάρετε μια έκτακτη εισφορούλα;
- Αχ... ευχαριστώ, αλλά μόλις τσίμπησα κάτι πρόχειρο στο δρόμο.
- Ένα νέο αφορολόγητο όριο μήπως; Zεστό και τραγανό, μόλις βγήκε απ’ το φούρνο!
- Όχι ευχαριστώ, έχω ένα φούσκωμα τελευταίως και τ’ αποφεύγω.
- Αααα, μα δε γίνεται, πρώτη φορά μας ήρθατε και να μη σας βγάλουμε κάτι;
- Αν σας βρισκόταν πρόχειρη εκείνη η επιστροφούλα που μου είχατε τάξει απ’ το καλοκαίρι;
- Α-α-α-α !!! Θα σας μαλώσω! Τι πήγατε και θυμηθήκατε τώρα; Τέτοια εποχή επιστροφούλα;
- Επειδή με ρωτήσατε πρωτύτερα... αλλιώς δεν θα το ανέφερα καν! Καλά, μην το κάνουμε θέμα... αν δεν ευκολύνεστε τώρα...
- Αυτό τον καιρό έχουμε μόνο σε ειδικό τέλος, άδικο τέλος, έκτακτο τέλος, άτακτο τέλος, και νομίζω έχει περισσέψει λίγο τέλος κουταλιού, με γεύση κεράσι...
- Μπα, αφήστε το! Είμαι και σε διατροφή τελευταίως, να μην τη χαλάσω.
- Αποκλείεται σας λέω! Δεν θα φύγετε, αν δεν σας προσφέρουμε κάτι.
- Αφού επιμένετε... τι έχετε σε χαμηλά λιπαρά;
- Εκτακτη εισφορά «υπέρ του ασφαλιστικού σας φορέα», με εσάνς «επικουρικού ταμείου», γαρνιρισμένο με ολόκληρα κομμάτια «αναδρομικά απ’ το 2004».
- Αδύνατον! Μου προκαλεί κολίτιδα το συγκεκριμένο. ‘Αλλο;;;
- Δεν βλέπετε τον κατάλογο να τελειώνουμε μαντάμ;
- Αχ ναι, θα με υποχρεώσετε! Και μέχρι να με σερβίρετε, θα ήταν εύκολο… λίγο νεράκι;
- Σκέτo;
- Mπαρντόν;
- To νεράκι λέω... σκέτο;
- Σαν καλαμιά στον κάμπο... Γιατί ρωτάτε;
- Έχει επιπλέον τέλος: «ασυνόδευτης κατανάλωσης» 25%. Δεν σας συμφέρει. Με συνοδεία κουλουριού, κατεβαίνουμε στο 13%.
- Θεσσαλονικιώτικου;
- Όχι βέβαια!!! Το θεσσαλονικιώτικο έχει επιβάρυνση 7,5% «Τέλη Μεταφοράς».
- Μα στο Μοσχάτο τα φτιάχνουν!
- Ξέρετε πόσο έχει πάει η βενζίνη απ’ το Μοσχάτο ως εδώ, μαντάμ;
- Αφήστε το, δεν θέλω τίποτα.
- 19% επιπλέον εισφορά!!!
- ......................
- Έκτακτη επιβάρυνση «Άσκοπης Χρήσης Δημοσίου Λειτουργού» 15%.
- Φεύγω!!!
- ‘Εκτακτο τέλος «Μη περαιωμένης επίσκεψης» 10%.
- Είστε τρελλοί!!!
- Πρόσθετο πρόστιμο «Ατελέσφορης συνεργασίας με Δημόσια Υπηρεσία» 12%.
- Γεια σας!
- Ανάθεση είσπραξης της έκτακτης εισφοράς, καθώς και των πρόσθετων τελών και ειδικών φόρων που σας βαρύνουν, σε ιδιωτική εταιρεία και εισαγωγή σας στο διατραπεζικό σύστημα «Τειρεσίας» για την ομαλή και απρόσκοπτη καταβολή των οφειλών σας.
- Παραδίνομαι!!!
- Δεν τελειώσαμε ακόμα μαντάμ… από τι γράμμα αρχίζει το επίθετό σας;
- Από γάμα…. Γιατί ρωτάτε;
- Είστε τυχερή! Σήμερα έχουμε την «Ειδική Εισφορά της ημέρας». Προσημειώνονται και παρακρατούνται κατά το ήμισυ, τα περιουσιακά στοιχεία των φορολογουμένων που το όνομά τους αρχίζει από «βου»! Θα μας έρθετε και αύριο εεεε;;;; 





Share