Εάν αποσυνθέσεις την Ελλάδα, στο τέλος θα δεις να σου απομένουν μια ελιά, ένα αμπέλι κι ένα καράβι.

Που σημαίνει: με άλλα τόσα την ξαναφτιάχνεις.

Ένας ήλιος που όμοιός του δεν υπάρχει αλλού και ας είναι όταν δεν τον έχουμε να τον αναζητάμε και όταν έρχεται να τον διώχνουμε.

Άνθρωποι γαρ είμαστε...

Αναζητώντας τη συγχώρεση ή …καλή Ανάσταση

Είναι συνήθεια παλιά στα μέρη μου, αυτές τις μέρες, μαζί με την ευχή “Καλή Ανάσταση” να ζητάμε και συγχώρεση… έτσι είπα σήμερα πριν σας ευχηθώ Καλή Ανάσταση –μιας και το Ευ αγωνίζεσθαι κλείνει λόγω Πάσχα- να ασχοληθώ και με τη “συγ(γ)νώμη”.
Συγγνώμη – μια λέξη 8 γράμματα. Κι όμως είναι τόσο δύσκολο να την προφέρουμε, να την αρθρώσουμε, να την εννοούμε πραγματικά όταν τη λέμε.
Πολλές φορές δεν μπορούμε να παραδεχτούμε το λάθος μας,

αρνούμαστε να πιστέψουμε ότι κάνουμε λάθη, ότι πληγώνουμε τους άλλους κι εμείς κι όχι μόνο πληγωνόμαστε εμείς από αυτούς.

Σ’ άλλες πάλι περιπτώσεις αισθανόμαστε επιτακτικά την ανάγκη να ζητήσουμε συγγνώμη. Για να απαλλαγούμε από τις τύψεις ή τις ενοχές μας, για να δείξουμε πως πραγματικά μετανιώσαμε, για να αυξήσουμε την αυτοεκτίμησή μας.
Πολύ συχνά χρησιμοποιούμε δικαιολογίες είτε για να διώξουμε την ενοχή από πάνω μας είτε για να καλυτερέψουμε την εικόνα που έχουν οι άλλοι για μας. Σίγουρα καλύτερη όλων είναι αυτή η λέξη με τα 8 γράμματα, όμως μια συγγνώμη που δεν την εννοούμε, δεν τη πιστεύουμε και δεν τη νιώθουμε είναι χειρότερη απ’ οτιδήποτε άλλο…


Στα γιαπωνέζικα το “συγγνώμη” είναι συνώνυμο του “ευχαριστώ”…

Μια συγνώμη είναι ένα ευχαριστώ προς τον άνθρωπο που μας σκέφτεται, νοιάζεται και μας αγαπά...




~ Σάββατο 14 Απριλίου 2012

Με αφορμή μια διαδρομή

 

Η πόλη μου τον τελευταίο καιρό είναι ένας τόπος ενδιαφέροντος. Μέσα της ζυμώνονται συναισθήματα βαθιά, ακραία και το παρελθόν της συστήνεται ξανά με το παρόν. Η Αθήνα δεν είναι όμορφη τόσο, όσο γοητευτική.

Μεσημέρι· με τον ηλεκτρικό κατευθύνομαι προς το σταθμό της Ομόνοιας. Στη διαδρομή επεξεργάζομαι τα λογής πρόσωπα των συνεπιβατών μου, αφού η διαδρομή του ηλεκτρικού είναι εδώ και καιρό γνωστή, επαναλαμβανόμενη. Φοιτητές με βιβλία στο χέρι, εργαζόμενοι επιστρέφουν απ’ τη δουλειά, μετανάστες με βλέμμα άνευρο, ηλικιωμένοι σμιλευμένοι από της πόλης τη βαριά ατμόσφαιρα και πάντα μερικοί μυστήριοι άνθρωποι που νιώθεις πως η ζωή τους είναι μια δακρύβρεχτη πορεία από αυτές που η πόλη αρέσκεται να κρύβει, μάλλον να ξεχνά.

Το τρένο ανοίγει τις πόρτες του και αμέσως μπερδεύομαι μέσα στον κόσμο που περπατά μηχανικά προς την έξοδο. Το εμφατικό τσιμέντο της πλατείας με απωθεί και σαν από φυσική έλξη αρχίζω να τραβώ προς το Μοναστηράκι, εκεί που η παλιά Αθήνα έχει μια ενέργεια θετική, άχρονη. Στη διαδρομή το μυαλό μου επιτηδευμένα ανέμελο πλέκει εμπειρίες, αναμνήσεις και ανησυχίες φτάνοντας σε συμπεράσματα μικρά από αυτά που γυρνούν της ζωής το γρανάζι, που δικαιολογούν θαρρώ της ζωής τα παράδοξα. Ο λογισμός μου ελεύθερος, λυμένο  το λουρί των προκαταλήψεων, αφημένο να εξελίσσεται φυσικά γύρω ή και μακριά μου το μυστήριο της σκέψης.  Κουβαλώ τις ανησυχίες της νεότητάς μου. Βαρύ φορτίο δυσβάσταχτο, η εποχή που ζω είναι στροφή που δε ξέρω τι μπορεί να κρύβει. Τι συναισθήματα συναντώνται στους νέους αυτής της πόλης;

Ημιτέλεια,  ματωμένη ελπίδα, άηχη οργή, ανυπόμονη αγάπη, σύγκρουση ίσως.

Μια αφορμή είναι οι αθηναϊκές μου περιπλανήσεις  για να τονώσω την ύπαρξή μου μέσα σε αυτό το δίχως νόημα καμιά φορά πολύ. Μ’αρέσει το Μοναστηράκι γιατί κρύβει απαντήσεις στης ελληνικής πραγματικότητας τα αναπάντητα. Νεοκλασικά ασπρόμαυρα σαθρά απ΄το πέρασμα του χρόνου, θύματα της αδιαφορίας που δεν αφήνει ανέγγιχτους τους σοβάδες του παρελθόντος. Πολλά τέτοια κτίρια μπορεί να βρει κανείς εδώ, εγκαταλειμμένα, σβησμένα... Η μυρωδιά των παλαιοπωλείων συνοδοιπόρος καθώς πλησιάζω στο Θησείο.

Δεν έχω έτοιμες ποτέ διαδρομές φοβούμενος να κάνω πεπρωμένο τη δυνατότητα της στιγμιαίας επιλογής. Ο ήλιος πιο αδύναμος όσο περνάει η ώρα ομορφαίνει το τοπίο, σβήνοντας περίτεχνα τις έντονες γωνίες του τσιμέντου. Ξέρω ότι θα καταλήξω σε κάποιο βράχο δίπλα απ’ την Ακρόπολη να ατενίζω το ηλιοβασίλεμα, ζητώντας ελπίδα από εκείνο το αρχαίο πνεύμα που δε μπορεί.. κάπου εκεί θα πλανάται αν είναι όντως υπαρκτό, δε μπορεί να είναι μια θνητή σκιά της μέρας.  Απ’το Θησείο ανηφορίζω τη Διονυσίου Αρεοπαγίτου ευθεία πάνω στο πλακόστρωτο δρομάκι. Το λίγο πράσινο τριγύρω μου δίνει βαθιές ανάσες καθώς ανοίγω μια τρύπα στο χρόνο και περνώ γοργά το σκοτεινό τούνελ του παρόντος με το χέρι απλωμένο για λίγο έμπνευση απ’ το χθες. Χέρια αγγίζονται, γλιστρούν μετά.

Τώρα νυχτώνει. Εγώ μόνος καθισμένος εκεί ψηλά. Ο νέος, η υπόσχεση, η γέφυρα. Αφήνω ένα δάκρυ να κυλήσει αβίαστα, πέφτει μαζί ο ήλιος στον ορίζοντα. Νηνεμία. Αθήνα μη νυχτώνεις! Πάλι εδώ θα είμαι υπόσχομαι στο κάποιο ξημέρωμα που για την ώρα ζει μέσα μου αποκομμένο, ξένο, ανεκπλήρωτο.




~

Μεγάλο Σάββατο: «Η εις Άδου κάθοδος»

Άγγελος, δεύτε λάβετε φως, Μεγάλο Σάββατο, μυροφόρες, πάσχα, πρώτη Ανάσταση, Άδη

Με την Ανάσταση να είναι «προ των πυλών» το Μεγάλο Σάββατο χαρακτηρίζεται από τον πανηγυρικό του χαρακτήρα αφού ήδη από το πρωί οι καμπάνες χτυπούν χαρμόσυνα.
Το πρωί τελείται ο εσπερινός του Πάσχα. Η ακολουθία έχει αναστάσιμο και πανηγυρικό χαρακτήρα. Είναι η λεγομένη Πρώτη Ανάσταση.
«Σεισμός εγένετο μέγας», καθώς οι Μυροφόρες πλησιάζουν τον Τάφο του Ιησού. Φτάνοντας στο σημείο αντί για το πτώμα του Ιησού βλέπουν στη θέση του Άγγελο ο οποίος τους αναγγέλει πως ο «Κύριος Ανέστη».
Οι Μυροφόρες τρέχουν να αναγγείλλουν την ευχάριστη είδηση στους Αποστόλους και ο ανεστημένος Ιησούς εμφανίζεται στο δρόμο τους. Κατά τη σύναξη των έντεκα μαθητών εμφανίζεται μπροστά τους ο Ιησούς ο οποίος τους δίνει εντολή  «πορευθέντες μαθητεύσαντες πάντα τα έθνη, βαπτίζοντες αυτούς εις το όνομα του Πατρός του Υιού και του Αγίου Πνεύματος».
Τα μεσάνυχτα του Σαββάτου προς Κυριακής γίνεται η Ακολουθία της Αναστάσεως και ο όρθρος και η Λειτουργία του Ιωάννου του Χρυσοστόμου. «Δεύτε λάβετε φώς...» και το Πάσχα έχει αρχίσει...




~

Ο Χριστός ξανασταυρώνεται μέσα στο ίδιο του το σπίτι

Ο Χριστός ξανασταυρώνεται μέσα στο ίδιο του το σπίτι
Πήξαμε στο προσκύνημα και την κατάνυξη εδώ και μια εβδομάδα, αναγνωστάκο μας, μιας και οι περισσότεροι συμμετέχουν στο Θείο δράμα που παίζεται σε επανάληψη κάθε χρόνο, σε prime time ώρες, στις εκκλησίες όλης της χώρας.

Βλέπετε το κεράκι και τα μεγάλα σταυροκοπήματα, στα ετήσια θρησκευτικά events, είναι
το ρουσφέτι του πιστού προς το Θεό.
Εγώ θα σου ανάψω μια λαμπάδα ίσα με το μπόι μου,θα αφήσω κάτι παραπάνω στο ταμείο της εκκλησιάς για να φτιαχτεί ο ναός που είναι με σκαλωσιές απο τότε που άνοιξε, αλλά και εσύ κουφάλα θα με προσεχείς μην αρρωστήσω και θα με βοηθήσεις όποτε σε χρειαστώ”...λες και η πίστη είναι πελατειακή σχέση.

Άβυσσος η ψυχή του θρησκευόμενου Χριστιανού, που πήγαινε στην εκκλησιά και άκουγε με ευλάβεια τα Ευαγγέλια.


Άβυσσος, διότι
ήταν ο ίδιος Χριστιανός, που την προηγούμενη εβδομάδα είχε απαντήσει στα τηλεφωνικά γκάλοπ, πως “οι ξένοι” αποτελούν σοβαρό πρόβλημα για τη χώρα, πως δεν γίνεται να δεχτούμε άλλους, πως κάτι πρέπει να γίνει επιτελούς με δαύτους, διότι δεν μπορούμε να κυκλοφορήσουμε με ασφάλεια και φυσικά πως τα μέτρα που παίρνει κατά καιρούς η αστυνομία με τις επιχειρήσεις σκούπα, είναι στο σωστό δρόμο.

Άντε τώρα να πείς στη θείτσα ή σε όποιον άλλον πιστεύει και ασπάζεται την παραπάνω λογική, ενώ ταυτόχρονα είναι και βαθιά θρησκευόμενο άτομο, πως
το Χριστιανικό Ορθόδοξο δόγμα στο οποίο πιστεύει, υποστηρίζει την ατάκα του Θεανθρώπου “Αγαπάτε Αλλήλους.

Άντε τώρα να του πείς, πως
είναι σκάρτος αυτός ο Χριστιανός και προσβάλει με τις πράξεις και τα λεγόμενα του, την ίδια του την πίστη, η οποία βασίζεται στην αγάπη και την αλληλεγγύη μεταξύ των ανθρώπων, ανεξαρτήτως έθνους, φυλής και θρησκείας.

Άντε να του πεις πως στο τέλος, τα ίδια σκουλήκια θα φάνε και τον μετανάστη και εκείνον...


ΤΙ ΔΕΝ ΓΟΥΣΤΑΡΟΥΜΕ ΤΟ ΒΡΑΔΥ ΤΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΗΣ (ειδικά στα χωριά)


1) Τις γκόμενες που ντύνονται λες και πάνε στα μπουζούκια. Δεν λέμε ωραίες οι φούστες και τα ξώβυζα ...αλλά όταν είσαι με την οικογένεια σου..πως να τις χαζέψεις;


2) Τις θείτσες που πάνε για να κουτσομπολέψουν το τι φοράει η κάθε μια.


3) Τα μαλακισμένα που πετάνε διπλά σου δυναμιτάκια (έχουν φοβηθεί τα αφτάκια μας απο τις κρότου λάμψης και όταν ακούμε δυναμιτάκια,ψεκαζόμαστε ασυνείδητα με μαλόξ και περιμένουμε τα ΜΑΤ )


4) Τον παπά που σηκώνει την λαμπάδα με το Θείο Φως όσο πιο ψιλά μπορεί και απο κάτω γίνεται μάχη για το ποιός θα το πρωτοπάρει,ενώ ταυτόχρονα σε κάποιους ξυπνάνε και τα γηπεδικά τους αισθήματα.


5) Διάφορους άγαρμπους που είναι πίσω σου και σου καίνε το παλτό.(Αν και τραγικό, γελάμε κάποιες φορές με κάποιες γυναίκες που έχουν ρίξει μισό λίτρο λακ στα μαλλιά τους και ο απο πίσω με την λαμπάδα δεν προσέχει και κάποιες φορές γίνονται παρανάλωμα (fail)).


6) Τις παιδικές λαμπάδες που έχουν πάνω τους διάφορες κούκλες ή σούπερ ήρωες. Μας φρικάρει το γεγονός,πως καθώς καίγεται η λαμπάδα,θα αρχίσει να καίγεται και το κουκλάκι εάν δεν προσέξεις.


7) Το οτι δεν μπορείς να φας μαγειρίτσα πριν πας στην ανάσταση,λες και ο Χριστός αναστήθηκε στις 12 νταν.


8) Το οτι πρέπει μετά να φιλήσεις όλο σου το σόι σε περίπτωση που είσαι στο χωρίο...λες και δεν τους έχεις δει όλες τις προηγούμενες μέρες...


9) Το οτι ξαφνικά όλη η οικογένεια μπαίνει στο μπάνιο στις 11 ακριβώς και πέφτουν τα απίστευτα μπινελίκια στο σπίτι.


10) Την εξυπνάδα που λένε κάποιοι όταν τους λες “ Χριστός Ανέστη” και σου απαντάνε “Μαγκιά του”.



ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΜΑΥΡΟ ΧΡΗΜΑ


Ένα θέμα το οποίο δεν έχουμε να δει παίζεται πουθενά, καθώς κάνεις δημοσιογράφος και Μέσω Μαζικής Εξημέρωσης δεν έχει τολμήσει να ασχοληθεί, είναι αυτό του μαύρου χρήματος που πηγαίνει στις εκκλησίες και στους κατά τόπους παπάδες.


Ας γίνουμε όμως πιο συγκεκριμένοι.


Ποτέ μέχρι σήμερα, καμιά κυβέρνηση απο αυτές που έχουν περάσει απο τη μεταπολίτευση και μετά, δεν έχει τολμήσει να ασχοληθεί και να νομοθετήσει με κάποιο τρόπο, για
τα λεφτά που παίρνει η εκκλησιά απο τους πιστούς, είτε με την μορφή κεριών, είτε με την μορφή ταμάτων, είτε απο τις θρησκευτικές τελετές.

Ποτέ μέχρι σήμερα, κανείς δεν έχει πάρει την πρωτοβουλία να πει, πως αυτά τα λεφτά που παίρνουν οι παπάδες απο τους πιστούς, θα πρέπει αρχικά να καταγράφονται κάπου, ώστε
να υπάρχει κάποιος έλεγχος και να ξέρουμε το τι ποσά πάνε στις εκκλησίες.

Επίσης μας κάνει εντύπωση πως τόσα χρονιά δεν έχει υπάρξει κάποια “
επιτροπή πιστών”, η οποία να πάει στην Αρχιεπισκοπή Αθηνών για παράδειγμα και να απαιτήσει απολυτή διαφάνεια για το τι λεφτά εισπράττει η κάθε εκκλησιά απο τους πιστούς και το που πάνε αυτά τα χρήματα.

Αλλά για ποιό λόγο
να υπάρξει κάτι σε στιλ “Διαύγεια” για τις εκκλησιές, απο τη στιγμή που όσοι ασχολούνται με τη συγκεκριμένη δουλειά, ονομάζονται απεσταλμένοι του Χριστού στη γη;

Είναι κρίμα αυτό που γίνεται με κάποιους του χώρου της εκκλησιάς, οι οποίοι ίσως καταχράζονται τα χρήματα των πιστών για προσωπικό τους όφελος, την ώρα, που υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις παπάδων και ενοριών που θέλουν κάνουν κοινωνικό έργο και να πραγματοποιήσουν τους σκοπούς τους οποίους έχουν ... αλλά δεν μπορούν.


Είναι
κρίμα, άνθρωποι της εκκλησιάς που θέλουν να βοηθήσουν κόσμο, να μην τα καταφέρνουν, διότι δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα, καθώς κάποιοι οι οποίοι βγάζουν φράγκα απο τις εκκλησίες τους/ενορίες κτλ τα ξοδεύουν σε “ανάγκες” του ναού τους.

Είναι αλητεία το να χρησιμοποιείς την πίστη και την αγάπη κάποιου στο δόγμα που πιστεύει, για να βγείς εσύ οικονομικά κερδισμένος.


Όσο για την φορολόγηση του πλούτου της Εκκλησιάς και του μαύρου χρήματος που βγάζουν οι ναοί... δεν αξίζει καν να ασχοληθούμε...


Αυτά είναι αμαρτωλά πράγματα, χρονιάρες μέρες που είναι...


Ο Χριστός ξανασταυρώνεται μέσα στο ίδιο του το σπίτι απο αυτούς που τον καπηλεύονται, απο αυτούς που έφτιαξαν επιχειρήσεις πάνω στην πίστη κάποιων με κεντρική εταιρεία την Εκκλησία ΑΕ, απο εκείνους που κατασκεύασαν ένα ολόκληρο δόγμα γύρω απο αυτόν και πάνω απ'ολα... απο εκείνους που τον δημιούργησαν ως μέσω φόβου.

 


Πηγή:

~

Ερχεται στην Ελλάδα το Αναστάσιμο Φως


Ερχεται στην Ελλάδα το Αναστάσιμο Φως


Με κυβερνητικό αεροσκάφος μεταφέρεται από την Ιερουσαλήμ στην χώρα μας το Αγιο Φως, μετά την Αφή στον Ναό της Αναστάσεως.

Στον ιερό χώρο όπου συνωστίζονται πιστοί όλων των ορθόδοξων Εκκλησιών, βρέθηκαν για την ελληνική Εκκλησία ο μητροπολίτης Γλυφάδας Παύλος και την κυβέρνηση ο υφυπουργός Εξωτερικών Δημήτρης Δόλλης, αλλά και ο βουλευτής Θ.Μπούρας της ΝΔ.

Οπως κάθε χρόνο, το Αγιο Φως μετά την άφιξή του στην χώρα μας θα μεταφερθεί στην Εξαρχία του Παναγίου Τάφου, στην Πλάκα.

Στη συνέχεια, θα μεταλαμπαδευτεί σε κάθε γωνιά της χώρας, μεταφέροντας και το μήνυμα της Ανάστασης.

Πηγή: http://www.ethnos.gr/

~

Το δίδυμο της αμαρτίας




Στο μικροσκόπιο της Δικαιοσύνης βρίσκεται η υπόθεση της μεταβίβασης τριών ακινήτων του Άκη Τσοχατζόπουλου, στη Μονή Βατοπεδίου μέσω της εταιρείας «Torcaso Investment. Ltd».

Πληροφορίες αναφέρουν ότι εξετάζεται το ενδεχόμενο να κληθεί ως μάρτυρας στην υπόθεση δωροληψίας του Άκη Τσοχατζόπουλου ο ηγούμενος Εφραίμ, μία σκέψη που όμως, προσκρούει, κατ΄ άλλους, τόσο στην κοινή, όσο και στην δικονομική λογική, αφού εμπλέκεται ως κατηγορούμενος σε παρεμφερείς υποθέσεις.

Κατά το χρονικό διάστημα από 24 Ιανουαρίου 2007 μέχρι το 2010, σύμφωνα με το πόρισμα της εισαγγελικής Αρχής, ο κ. Τσοχατζόπουλος ενεργώντας από κοινού με τους Νικόλαο Ζήγρα και Γεώργιο Σαχπατζίδη, μεταβίβασε από την εταιρία «TORCASO Investment Ltd», στην Ι.Μ. Βατοπεδίου, τρία ακίνητα επί της λεωφόρου Κηφισίας, η αγορά των οποίων είχε γίνει μέσω της εταιρίας «TORCASO Investment Ltd», η οποία «είχε δαπανήσει» για την αγορά τους περίπου 1.400.000.000 δραχμές.

Τα ακίνητα περιγράφονται ως μία αίθουσα 964 τμ, αίθουσα 1000 τμ και 22 θέσεις πάρκιγκ, όλα στο ίδιο κτίριο, και ένα ακόμη στην Κυψέλη. Όλα πουλήθηκαν στην Μονή Βατοπεδίου από το 2007 έως το 2010, η οποία έλαβε δάνεια για την αγορά τους, έναντι συνολικά 6 εκατ. ευρώ, ποσό που μέσω του εξαδέλφου του πρώην υπουργού Ν. Ζήγρα, ο κ. Τσοχατζόπουλος τοποθέτησε στον χρηματοπιστωτικό τομέα.

Μέσα σε 103 σελίδες οι εισαγγελείς Πρωτοδικών, κ.κ. Ευγενία Κυβέλου και Ελένη Σίσκου, αναλύουν με τον πλέον περιγραφικό τρόπο το πώς η «σκληρή ομάδα» οικονομικών –κατά το κατηγορητήριο- «εγκληματιών» περί τον πρώην υπουργό Εθνικής Άμυνας, ξέπλενε το «μαύρο χρήμα» από τις μίζες γερμανικών εταιρειών. Το χρήμα, αρχικά κατατέθηκε σε τραπεζικούς λογαριασμούς υπεράκτιων εταιρειών και «έκλεισε τον κύκλο» του με αγορές πολυτελών ακινήτων. «Πελάτης» της παράνομης «επιχείρησης», όπως προκύπτει από το πόρισμα, ήταν και η Ιερά Μονή Βατοπεδίου.

Το κυρίως «πλυντήριο», ήταν η «TORCASO INVESTMENTS LIMITED», καθώς, μέσω αυτής, η οργάνωση εμφανίζεται να έχει «ξεπλύνει» πάνω από δύο δισεκατομμύρια δραχμές.

Όπως αναφέρεται στο εισαγγελικό πόρισμα :«Μέσω του πολύπλοκου δικτύου εταίρων, παρένθετων προσώπων, τραπεζικών λογαριασμών, επαγγελματικών επαφών σε διάφορες χώρες που με μεθοδικότητα «έστησαν» τα ανωτέρω πρόσωπα, διακινήθηκαν, απεκρύβησαν και τοποθετήθηκαν τεράστια χρηματικά ποσά ενώ δεν προκύπτει η κατάληξη μεγάλων χρηματικών ποσών τα οποία προφανώς έχουν στη διάθεσή τους σε τόπο και με μορφή που δεν είναι γνωστά».

Κατά το εισαγγελικό πόρισμα, ο κ. Τσοχατζόπουλος από τον Μάιο του 1998 ως τις 7/6/2001 απέκρυψε περιουσία συνολικού ύψους 16.202.000 ελβετικών φράγκων και 1.748.000 δολαρίων ΗΠΑ, χρήματα τα οποία αποτελούν προϊόν παθητικής δωροδοκίας του ίδιου σχετικά με τις συμβάσεις προμήθειας των οπλικών συστημάτων TOR M1.

Στις 2/12/2002 απέκρυψε περιουσία συνολικού ύψους 2.960.225 ελβετικών φράγκων σχετικά με τις συμβάσεις των υποβρυχίων τα οποία αποτελούν παράνομη αμοιβή που κατέβαλε μέσω άλλης εταιρείας η γερμανική εταιρεία FERROSTAAL.

Κατά την εισαγγελική άποψη, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι πραγματικός ιδιοκτήτης των τριών offshore εταιρειών που εμπλέκονται στην υπόθεση με αγοραπωλησίες ακινήτων. Vς αποδέκτες χρημάτων ή αποστολείς εμβασμάτων εμφανίζεται να είναι ο ίδιος ο υπουργός, ενώ κυριολεκτικά «δεξί του χέρι» και κομβικό πρόσωπο με πολλαπλές αρμοδιότητες είναι ο εξάδελφός του Νικόλαος Ζήγρας, που κρατείται ήδη και θα απολογηθεί την Τρίτη του Πάσχα με τους υπόλοιπους δύο συλληφθέντες.

Και μέσω Κύπρου οι μίζες

Στην ιστορία της σύλληψης του πρώην υπουργού Εθνικής Άμυνας και πάλαι ποτέ πανίσχυρου άντρα του ΠΑΣΟΚ, Άκη Τσοχατζόπουλου, εμπλέκεται και η Κύπρος, κυρίως, σε ό,τι αφορά την αγορά των ρωσικών πυραύλων TOR Μ1 που απέκτησε επί υπουργίας του και η Εθνική Φρουρά της Κύπρου.

Πέραν, λοιπόν, από τις προμήθειες των γερμανικών υποβρυχίων, ο κ. Τσοχατζόπουλος κατηγορείται πλέον και για τις μίζες που δόθηκαν, ύψους 25 εκατ. δολαρίων, για την παραγγελία των ρωσικών πυραυλικών συστημάτων μικρού βεληνεκούς, TOR M1.


(Πηγή: Eφ. Πολίτης)

Σύμφωνα με τον βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας, Γιάννη Τραγάκη, ο οποίος υπήρξε μέλος της εξεταστικής επιτροπής της Βουλής των Ελλήνων για τις μίζες από αγορές οπλικών συστημάτων κατά την περίοδο που ο κ. Τσοχατζόπουλος ήταν υπουργός, τα 25 εκατ. δολάρια, ήταν μέρος ενός μεγαλύτερου ποσού, ύψους 78 εκατ. δολαρίων και αποτελούσαν τα αντισταθμιστικά οφέλη για την ελληνική κυβέρνηση από την αγορά των 21 συστοιχιών των TOR M1, εκ των οποίων οι 14 μεταφέρθηκαν στην Κύπρο για να αναπληρώσουν τα κενά στην αεράμυνα από το ναυάγιο της έλευσης των περίφημων πυραύλων S300.

Γι’ αυτή λοιπόν την περίεργη διαδρομή της μίζας των 25 εκατ. δολαρίων από την παραγγελία των TOR M1 ο κ. Τραγάκης ανέφερε σε δηλώσεις του ότι οι αρχηγοί των τριών όπλων ήταν αντίθετοι με την προμήθεια των TOR M1, πλην όμως ο τότε υπουργός ΥΕΘΑ (Άκης Τσοχατζόπουλος) διέγραψε τις αναφορές τους και έστειλε το θέμα στο Κυβερνητικό Συμβούλιο Εξωτερικών και Άμυνας (ΚΥΣΕΑ) με την ένδειξη «εντολή υπουργού», οπότε και ενεκρίθη.

Επιμέλεια: Παύλος Διονυσόπουλος 

Πηγή:http://www.zougla.gr/

~

Βαμμένα κόκκινα αυγά... εδώ και 2.500 χρόνια



Περισσότερα από 2.500 χρόνια συμβολισμού για τη θρησκεία έχουν τα αυγά που αυτές τις ημέρες βάφουμε κόκκινα και τσουγκρίζουμε λέγοντας «Χριστός Ανέστη».
Διότι πράγματι το αυγό συνδέθηκε επί χιλιετίες με την αναγέννηση και την ανανέωση, αρχικά τις πρώτες μέρες της άνοιξης, ενώ στη συνέχεια υιοθετήθηκε ως σύμβολο του χριστιανισμού. Και αυτό επειδή το αυγό προσφέρεται για τη νοερή απεικόνιση του κύκλου της ζωής, η οποία για πολλά φυτά και ζώα αρχίζει την άνοιξη. Οι πρώτες ιστορικές μαρτυρίες συμβολισμού του αυγού στη θρησκεία χρονολογούνται το 500 π.Χ. Στην περίοδο των Αχαιμενιδών το περσικό ημερολόγιο ήταν επηρεασμένο από τον ζωροαστρισμό και η εαρινή ισημερία, η πρώτη ημέρα του ημερολογιακού τους έτους, ήταν γιορτή, όπως βλέπουμε και σε ανάγλυφο από την Περσέπολη (500 π.Χ.), όπου ευγενείς παριστάνονται να κρατούν στα χέρια αυγά. Η εαρινή ισημερία γιορτάζεται, μάλιστα, ακόμη και σήμερα με το βάψιμο αυγών και την κατανάλωσή τους.

Η πρώτη, πάντως, βεβαιωμένη χρήση του αυγού ως χριστιανικού συμβόλου τοποθετείται στη Ρωμαϊκή περίοδο. Η ρωμαϊκή θρησκεία, εξάλλου, είχε επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό από τις πραγματείες του Ιπποκράτη, όπου η εκκόλαψη αυγών συχνά αναφερόταν σε σύγκριση με τη γέννηση των ανθρώπων. Στο «Περί φύσεως παιδίου», συγκεκριμένα, ένα βρέφος που γεννιέται, περιγράφεται σε αναλογία με ένα κοτοπουλάκι που σπάει το κέλυφος του αυγού.

Κατά τον 1ο μ.Χ. αιώνα συναντάται για πρώτη φορά και η σύνδεση του αυγού με τις ταφές: Στη Ρώμη βρέθηκε τάφος παιδιού που χρονολογείται γύρω στο 50-175 μ. Χ. και σύμφωνα με τους αρχαιολόγους, «κάτω από το αριστερό χέρι του ενταφιασμένου υπάρχει το αυγό μιας κότας, το οποίο στα ταφικά συμφραζόμενα πιθανότατα δεν είναι απλά μια προσφορά τροφής, αλλά ίσως και μια μνεία στην εσχατολογική αναγέννηση».

Στην νεκρόπολη του Βατικανού εξάλλου βρέθηκε ένα παιδί ενταφιασμένο με πλήθος κτερισμάτων, μεταξύ των οποίων και αυγά! Και εδώ οι ανασκαφείς πιστεύουν ότι το αυγό πιθανότατα ήταν ένα «σύμβολο αναγέννησης, μιας νέας ζωής που θα ισοστάθμιζε την αδικία ενός πρόωρου τέλους».

Αυτές οι δύο ταφές ίσως εκπροσωπούν τα πρώιμα χριστιανικά ταφικά έθιμα, καθώς το αυγό ήταν στενά συνδεδεμένο με την ιδέα της αναγέννησης και αυτό ήδη από τα χρόνια του Ιησού Χριστού:ζωή, θάνατος, ανάσταση. Οπως αναφέρει εξάλλου ο μεγάλος θρησκειολόγος Νίλσον, «το αυγό είναι μια εμφανώς ζωντανή και αδρανής ουσία που εμπεριέχει την πιθανή αρχή μιας ζωής, και εκείνο που έχει μια τέτοια ζωογόνο δύναμη πρέπει αναγκαστικά να ξυπνά ή να τροφοδοτεί τις ζωτικές δυνάμεις εκείνων στους οποίους προσφέρεται».

Παρ’ όλα αυτά, δεν υπάρχουν πολλά ιστορικά στοιχεία που να συνδέουν το αυγό με τον Ιησού. Στη Βίβλο οι αναφορές είναι ελάχιστες, σύμφωνα με την ορθόδοξη παράδοση ωστόσο, η Μαρία Μαγδαληνή έφερνε βρασμένα αυγά στον τάφο του Ιησού. Τα αυγά, κατά την παράδοση πάντα, πήραν ένα φωτεινό κόκκινο χρώμα, το χρώμα του αίματος, όταν εκείνη είδε ότι ο Ιησούς είχε αναστηθεί.

Μια άλλη ιστορία λέει πως, όταν η Μαρία Μαγδαληνή πήγε στον αυτοκράτορα της Ρώμης Τιβέριο για να του πει ότι ο Ιησούς είχε αναστηθεί, εκείνος απάντησε: «Οσο αναστήθηκε ο Ιησούς, άλλο τόσο τούτο το αυγό είναι κόκκινο», αλλά μόλις τέλειωσε τη φράση του το αυγό πήρε ένα ζωηρό κόκκινο χρώμα.

Η άνοιξη, πάντως, είναι μια περίοδος γιορτής και σημαίνει ένα νέο ξεκίνημα, είτε πρόκειται για την έναρξη του έτους, την ελευθέρωση από τη δουλεία της Αιγύπτου ή την ανάσταση του Σωτήρα.
Πηγή: tovima.gr

~ Παρασκευή 13 Απριλίου 2012

Και αμέσως μετά τις εκλογές... η εφορία θα χτυπήσει έξι φορές!


Έξι "τσουχτερούς" φόρους θα κληθούν να πληρώσουν εκατομμύρια φορολογούμενοι αμέσως μετά τις εκλογές του Μαΐου.Πρόκειται για μόνιμες και έκτακτες φορολογίες, οι οποίες αποτελούν το βαρύ εισπρακτικό πυροβολικό του υπουργείου Οικονομικών για τη στήριξη του σκέλους των εσόδων του προϋπολογισμού του 2012.

Όπως αναφέρει το «Κεφάλαιο», οι τσουχτεροί φόροι που θα κληθούν να πληρώσουν οι φορολογούμενοι μετά τις κάλπες είναι οι εξής:

1. Φόρος εισοδήματος φυσικών προσώπων: Οι φορολογούμενοι θα πληρώσουν με το εκκαθαριστικό του 2012 τον φόρο που αντιστοιχεί στη μείωση του αφορολόγητου ορίου από τα 12.000 στα 5.000 ευρώ για το πρώτο εξάμηνο του 2011 και από τα 8.000 στα 5.000 ευρώ για το δεύτερο εξάμηνο του 2011.


2. Τέλος επιτηδεύματος: Θα είναι αυξημένο φέτος από τα 300 στα 500 ευρώ. Το τέλος θα βεβαιωθεί με το εκκαθαριστικό του φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων.

3. Εισφορά αλληλεγγύης: Για εισόδημα από 12.000 ως 20.000 ευρώ υπολογίζεται με συντελεστή 1%, για εισόδημα από 20.000 ως 50.000 ευρώ με συντελεστή 2%, για εισόδημα από 50.000 ως 100.000 ευρώ με συντελεστή 3% και για εισόδημα από 100.000 ευρώ και πάνω με συντελεστή 4%.


4. Ενιαίο τέλος ακινήτων: Πρόκειται για 300.000 εκκαθαριστικά σημειώματα του ΕΤΑΚ για το 2009. Αφορούν φορολογουμένους οι οποίοι το 2008 είχαν κάποια μεταβολή στην ακίνητη περιουσία τους

5. Φόρος ακίνητης περιουσίας 2010-2011: Πρόκειται για ειδοποιητήρια που θα σταλούν σε όλους τους φορολογούμενους με αντικειμενική αξία ακίνητης περιουσίας το 2010 άνω των 400.000 ευρώ το 2010 και άνω των 200.000 ευρώ το 2011.

6. Έκτακτο τέλος ακινήτων: Το χαράτσι μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ θα εξοφληθεί φέτος σε πέντε δόσεις. Υπολογίζεται με βάση την επιφάνεια και την τιμή ζώνης που βρίσκεται το ακίνητο καθώς και με βάση την παλαιότητα.

Πηγή: defencenet.gr

~

8χρονος στην Πάτρα μοιράζεται το κολατσιό του με φτωχότερο συμμαθητή του!



Άφωνη άφησε δασκάλα σε Δημοτικό Σχολείο κοινότητας των Κοκκινοχωρίων στην Πάτρα, ένας οκτάχρονος μαθητής, όταν τυχαία, ανακάλυψε το «μυστικό» του πριν λίγες μέρες.
 
Μέχρι εκείνη τη μέρα, το υπέροχο μυστικό, μοιραζόταν ο οκτάχρονος με συνομήλικο συμμαθητή και φίλο του.
 
Ο φίλος του οκτάχρονου, ανέφερε η δασκάλα του με την παράκληση να τηρηθεί απόλυτη εχεμύθεια, είχε πατέρα άνεργο και φαίνεται ότι μια μέρα, είπε στον οκτάχρονο φίλο του, πως σε λίγες μέρες, του είπε η μαμά του, δεν θα είχε υλικά να του φτιάχνει σάντουιτς για το σχολείο και ήταν στεναχωρημένη.
 
Ο οκτάχρονος, όπως είπε στη δασκάλα του, χωρίς να πει στη μητέρα του το γιατί, της ζήτησε να του κόβει το σάντουιτς στη μέση, για να… μπορεί να το τρώει πιο εύκολα.
Στην πραγματικότητα όμως, εδώ και βδομάδες, κάθε μέρα ο οκτάχρονος έδινε το μισό του σάντουιτς στο φίλο του. Κάθονταν στο παγκάκι στην πίσω μεριά του σχολικού γηπέδου στο διάλειμμα, μοίραζαν το σάντουιτς και έτρωγαν μαζί.
 
Μια μέρα η δασκάλα τους, το πρόσεξε και τις επόμενες δυο μέρες τα παρακολούθησε. Την τρίτη μέρα, δεν κρατήθηκε. Τους πλησίασε και απλά τους έσφιξε στην αγκαλιά της.
 
Η δασκάλα κράτησε το μυστικό των δύο οκτάχρονων και όπως είπε, νιώθει μεγάλη χαρά που έχει στην τάξη της ένα τέτοιο μαθητή.
 
Πηγή: http://www.pinnokio.gr/

~ Δευτέρα 9 Απριλίου 2012

ΑΧΑΪΑ: Εγκαινιάστηκε αεροπορική σύνδεση Αράξου - Λονδίνου

 
 
Ιστορική η σημερινή ημέρα για το πολιτικό αεροδρόμιο του Αράξου καθώς εγκαινιάστηκαν οι τακτικές πτήσεις της Ιρλανδικής αεροπορικής εταιρείας RYANAIR από τον Άραξο στο Λονδίνο. Οι πτήσεις θα πραγματοποιούνται δυο φορές την εβδομάδα και συγκεκριμένα κάθε Τρίτη και Σάββατο, με πολύ χαμηλό κόστος στο εισιτήριο.
Σήμερα έγινε η άφιξη των πρώτων επιβατών και η υποδοχή από εκπροσώπους τοπικών φορέων πήρε εορταστικό χαρακτήρα. Ο φωτογραφικός φακός του Flashstar εντόπισε τον Πρόεδρο του Συλλόγου Εστίασης και Αναψυχής Νόμου Αχαΐας Γιάννη Σταυρόπουλο, τον Αντιπρόεδρο του Συλλόγου Εστίασης και Αναψυχής Νομού Αχαΐας, Γιώργο Κοτοπούλη που είχαν φροντίσει για το καλωσόρισμα των επιβατών, των στελεχών της αεροπορικής εταιρίας αλλά και του πληρώματος, με τοπικά προϊόντα.
Παρών στο αεροδρόμιο και ο Κωνσταντίνος Πέττας, εκπρόσωπο της AVIS, ο οποίος δραστηριοποιείται στην επιτροπή τουρισμού του Επιμελητηρίου Αχαΐας.
Πρόκειται για ένα εξαιρετικής σημασίας βήμα που σαν αποτέλεσμα θα έχει την αναβάθμιση του αεροδρομίου του Αράξου, γεγονός που θα προσφέρει σημαντικά οφέλη στην περιοχή.
Αξίζει να σημειωθεί πως από τον επόμενο μήνα θα πραγματοποιούνται τακτικά δρομολόγια από και προς Μιλάνο Ιταλίας, κάθε Δευτέρα και Παρασκευή, ενώ πτήσεις θα υπάρχουν από και προς Πάφο Κύπρου κάθε Δευτέρα-Τρίτη-Πέμπτη-Παρασκευή-Σάββατο.








Πηγή:

~ Κυριακή 8 Απριλίου 2012

«Η Μεγάλη Εβδομάδα»


Γράφει η Βαλέρια. Η Μεγάλη Εβδομάδα έφτασε… Η εβδομάδα, η οποία είναι, θα 'λεγε κανείς, η κατεξοχήν «πένθιμη» περίοδος του εκκλησιαστικού έτους αφού συμμετέχουμε στα Πάθη και στον θάνατο του Κυρίου η όλη ατμόσφαιρα δεν είναι πένθιμη, αλλά σταυροαναστάσιμη γιατί Πάθος και Ανάσταση είναι οι δύο όψεις του ιδίου κορυφαίου λυτρωτικού γεγονότος.

Όλη η Μεγάλη Εβδομάδα και κάθε ύμνος που ψάλλετε είναι αφιερωμένος και σε ένα επιμέρους περιστατικό της ζωής του Χριστού. Ήδη από το απόγευμα προς βράδυ της Κυριακής των Βαΐων, ψάλλετε η ακολουθία του Νυμφίου (Ιδού ο Νυμφίος έρχεται..), η οποία αναφέρεται στην είσοδο του Χριστού στα Ιεροσόλυμα και ο Όρθρος της επόμενης μέρας, ενώ λίγο νωρίτερα τις πρώτες απογευματινές ώρες ψάλλετε το Μεγάλο Απόδειπνο.
Τη Μεγάλη Δευτέρα ψάλλετε πάλι η ακολουθία του Νυμφίου και το «Τον Νυμφώνα σου βλέπω», ενώ το βράδυ της Μεγάλης Τρίτης ψάλλετε το τροπάριο της Κασσιανής κατά τη διάρκεια του οποίου τελείται ανάμνηση της αλείψεως του Χριστού με μύρο από μια πόρνη γυναίκα. Επίσης φέρεται στη μνήμη μας, η σύγκλιση του Συνεδρίου των Ιουδαίων, του ανωτάτου δηλαδή Δικαστηρίου τους, προς λήψη καταδικαστικής αποφάσεως του Χριστού, καθώς και τα σχέδια του Ιούδα για προδοσία του Διδασκάλου του.
Τη Μεγάλη Τετάρτη ψάλλετε το Κοντάκιο «Ότε οι ένδοξοι μαθηται...», όπου αναφέρεται στον Μυστικό Δείπνο.
Το βράδυ της Μεγάλης Πέμπτης αφού έχουν αναγνωσθεί στην εκκλησία 12 περικοπές από τα 4 Ευαγγέλια, του Ματθαίου, του Μάρκου, του Λουκά και του Ιωάννη, ψάλλετε το «Σήμερον Κρεμάται επί ξύλου...» το οποίο αναφέρεται στη σταύρωση του Χριστού.
Η Μεγάλη Παρασκευή αποτελεί την κορύφωση του Θείου Δράματος όπου ο ιερέας, αφού κατεβάσει τον Εσταυρωμένο, τον τοποθετεί στον Επιτάφιο που έχει ετοιμαστεί από νωρίς και ψάλλονται τα εγκώμια σε τρεις στάσεις: «Η Ζωή εν Τάφω» (α' στάση), «Άξιον Εστί» (β' στάση) και «Αι γενεαί πάσαι» (γ' στάση), μετά τα οποία πραγματοποιείται και η περιφορά του Επιταφίου στους δρόμους της πόλης ή του χωριού.
Το πρωί του Μεγάλου Σαββάτου ψάλλετε ο Εσπερινός της Ανάστασης, λεγόμενος και «Πρώτη Ανάσταση» και το τροπάριο «Ανάστα ο Θεός».
Το βράδυ του Μεγάλου Σαββάτου και αφού έχει πραγματοποιηθεί η αφή του Αγίου Φωτός στον Πανάγιο Τάφο, πραγματοποιείται η τελετή την Ανάστασης ψάλλοντας τα τροπάρια «Δεύτε λάβετε φως» και «Χριστός Ανέστη».
Πάνω από το Σταυρό ο Κύριος Ιησούς Χριστός έκανε την πιο μεγαλειώδη διδασκαλία.

«Πάτερ ἄφες αὐτοῖς· οὐ γάρ οἴδασι τί ποιοῦσι» : «Πατέρα μου, συγχώρεσέ τους, γιατί δεν ξέρουν τι κάνουν». Μέσα στον αβάσταχτο πόνο, που Του προκαλούσε το φρικτό μαρτύριο, ο Ιησούς, συγχωρεί τους σταυρωτές Του, προσεύχεται γι’ αυτούς και τους δικαιολογεί. Μας άφησε ένα σπουδαίο μήνυμα:
Να συγχωρούμε με την καρδιά μας αυτούς που μας έφταιξαν. Να έχουμε κι εμείς πλατιά καρδιά για τους συνανθρώπους μας.


Ο Χριστός Σταυρώθηκε για σένα και  για μένα, για μας… το αίμα του Ιησού Χριστού, που χύθηκε στον Γολγοθά δε πρέπει να πάει χαμένο. Η θυσία του Χριστού να αποβεί λυτρωτική για όλους μας….


στον Γολγοθά για σένα και για μένα,για μας...
Το αίμα του Ιησού Χριστού,
που χύθηκε στο Γολγοθά
δεν πρέπει να πάει χαμένο.
Η θυσία του Χριστού πρέπει
να αποβει λυτρωτική για όλους μας.....Ο Χριστός σταυρώθηκε
στον Γολγοθά για σένα και για μένα,για μας...
Το αίμα τ
Καλό Πάσχα Σε Όλους….

 






~

Η ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΒΑΐΩΝ


Η Κυριακή των Βαΐων μας εισάγει στο λειτουργικό κλίμα της Μεγάλης Εβδομάδας. Άλλωστε ο κύκλος των εορταζόμενων γεγονότων έχει αρχίσει από εχθές με την εορτή της αναστάσεως του Λαζάρου στη Βηθανία. Γίνεται περιγραφή δύο γεγονότων της Ανάστασης του Λαζάρου και της θριαμβευτικής εισόδου του Χριστού στα Ιεροσόλυμα.

Η θεολογική σκέψη του Απ. Παύλου
περιστρέφεται γύρω απ την προαγγελία που κάνει ότι ο Κύριος εγγύς, δηλαδή ο Κύριος έρχεται σύντομα. Ο Απόστολος Παύλος όταν αναγγέλλει και βεβαιώνει για την εγγύτητα της ελεύσεως του Χριστού, εννοεί τη Δευτέρα Παρουσία και τη φανέρωση της δόξας του Υιού του Θεού να κάθεται δοξασμένος στα δεξιά του Πατέρα και ως κριτή της Οικουμένης. Λειτουργικά η προειδοποίηση ότι «ο Κύριος εγγύς»
σημαίνει τη πορεία του Χριστού προς το Πάθος, μια πορεία που άρχισε από σήμερα με την είσοδο του Χριστού στα Ιεροσόλυμα και θα κορυφωθεί με το σταυρικό θάνατο, την ταφή και την Ανάστασή του. Μέσα από αυτά τα γεγονότα θα φανερωθεί η θεϊκή δόξα του πάσχοντος και αναστημένου Χριστού. Έτσι γίνεται προετοιμασία για την υποδοχή του Κυρίου. Εντούτοις η αποστολική περικοπή μας δίνει ορισμένες προτροπές για το πώς να προετοιμασθούμε και να δεχθούμε το Χριστό.

Πρώτη προτροπή του Απ. Παύλου είναι το «χαίρετε εν Κυρίω πάντοτε, πάλιν ερώ χαίρετε». Η χαρά είναι ένα από τα κεντρικά θέματα της επιστολής προς Φιλιππησίους. Ο ιερός Χρυσόστομος σχολιάζει ότι «όποιος είναι με το Θεό πάντοτε, πάντοτε χαίρει» (P.G 62, 283). Η χαρά των Χριστιανών πηγάζει από τον Κύριο, απορρέει από την πίστη μας στον Κύριο. Είναι καρπός της αδιάκοπης κοινωνίας μαζί του. Τότε μπορεί να χαίρεται ο πιστός και η χαρά του να είναι γνήσια όταν είναι ενωμένος με τον Κύριό του και αγωνίζεται να ζήσει κατά το θέλημα του Κυρίου. Η χριστιανική χαρά είναι συνεχής. Διαποτίζει ολόκληρη τη ζωή των πιστών. Εφόσον η χαρά μας πηγάζει από τον ίδιο τον Κύριο, τον ζώντα και αληθινό Θεό, τότε είναι αδιάκοπη διότι και η πηγή της είναι αστείρευτη και ανεξάντλητη. Μπορούμε και πρέπει να χαιρόμαστε πάντοτε. Ακόμη και κατά την ώρα των δοκιμασιών και των θλίψεων που αναπόφευκτα παρακολουθούν τη ζωή μας στον παρόντα κόσμο. Αυτό ακριβώς εννοεί ο Παύλος, όταν συνιστά οι πιστοί να χαίρονται πάντοτε. Η ταυτόχρονη συνύπαρξη στη ζωή των Χριστιανών της λύπης και της χαράς, που προκαλεί στους πιστούς ο διάβολος και ο κόσμος (Ιω.16,33), και της χαράς που τους παρέχει η κοινωνία τους με τον Χριστό αποτελεί ένα από τα αξιοθαύμαστα γνωρίσματα του χριστιανικού αγώνα.

Δεύτερη προτροπή του Αποστόλου Παύλου είναι το «επιεικές υμών γνωσθήτω πάσιν ανθρώποις». Η επιείκεια σημαίνει τη σωστή και πρέπουσα συμπεριφορά του ανθρώπου έναντι του άλλου και γενικά σημαίνει την ηπιότητα και καλοσύνη και στον τρόπο αντιμετωπίσεως του συνανθρώπου. Ο Απ. Παύλος προτρέπει τους Χριστιανούς να δείξουν τέτοια συμπεριφορά έναντι όλων των ανθρώπων. Η επιείκεια πρέπει να επιδεικνύεται όχι μόνο στους αδελφούς μας, λέγει ο ιερός Χρυσόστομος, αλλά και προς τους εχθρούς και προς τους αντιπάλους μας (PG 62, 283). Ο επιεικής είναι ευγενής, γνωρίζει να αποφεύγει τη σκληρή συμπεριφορά και τους λόγους, γιατί πολλές φορές μας πληγώνουν. Η επιείκεια δεν φανερώνει αδυναμία, αλλά είναι συνέπεια της εσχατολογικής βεβαιότητας ότι ο «Κύριος εγγύς».

Ωστόσο μέσα στο ίδιο κλίμα εντάσσεται και η τρίτη προτροπή του Αποστόλου: «Μηδέν μεριμνάτε, αλλ’ εν παντί τη προσευχή και τη δεήσει μετά ευχαριστίας τα αιτήματα υμών γνωριζέσθω προς τον Θεόν». Εφόσον ο ερχομός του Κυρίου είναι αδιαμφισβήτητη αλήθεια και κάτι που βρίσκεται πολύ κοντά, οι Χριστιανοί καλούμαστε να σταθούμε ελεύθεροι από την αγωνιώδη μέριμνα και τις ατελείωτες βιοτικές φροντίδες που κλονίζουν την πίστη στην πρόνοια του Θεού, που αφαιρούν από τις ψυχές μας τη χαρά που μας γεμίζουν άγχος και αγωνία. Ο Απόστολος δεν προσδιορίζει συγκεκριμένα τη μέριμνα για την οποία αναφέρεται. Είναι ενδεχόμενο να εννοεί τόσο τη μέριμνα για την οποία μίλησε ο Κύριος (Ματθ. 6,25) όσο και τη μέριμνα των Φιλιππησίων για τα ζητήματα της Εκκλησίας τους ή ακόμη για την κατάσταση του ιδίου του Παύλου που βρισκόταν στη φυλακή. Αυτό που θέλει να διδάξει ο Απ. Παύλος είναι ότι οι Χριστιανοί οφείλουν να εμπιστεύονται τα πάντα στην πρόνοια του Θεού και αν διατηρούν τις καρδιές τους απρόσβλητες από τη σύγχυση και την αγωνία που προκαλεί η αγχώδης μέριμνα. Έπειτα η προσευχή ως τρόπος επικοινωνίας με τον Θεό μπορεί να είναι δέηση και παράκληση να μας διαφυλάξει από τις θλίψεις και τους κινδύνους. Ακόμη πρέπει να ευχαριστούμε τον Θεό για όλα τα πράγματα ακόμη και γι’ αυτά που φαίνονται να είναι δυσάρεστα. Το να ευχαριστεί κάποιος τον Θεό όταν όλα στη ζωή του έρχονται κατ’ ευχήν είναι κάτι το φυσικό. Όμως το να τον ευχαριστεί και για τις θλίψεις και τις δοκιμασίες που επιτρέπει αυτό αποτελεί γνώρισμα πραγματικά ευγνώμονος ψυχής.

Οι προτροπές του απ. Παύλου προς τους Φιλιππησίους ολοκληρώνονται όταν ο Απόστολος καλεί τους παραλήπτες της επιστολής να σκέπτονται και να προσέχουν με σκοπό ασφαλώς να επιδιώξουν στη συνέχεια και τη εφαρμογή τους «όσα εστίν αληθή, όσα σεμνά, όσα δίκαια, όσα αγνά, όσα προσφιλή, όσα εύφημα, εις τις αρετή και ει τις έπαινος».

Εν κατακλείδι, όπως επανειλημμένως είπαμε, ο Απ. Παύλος απευθύνει αυτή τη σειρά συμβουλών και προτροπών έχοντας υπ’ όψη και λέγοντας ότι «ο Κύριος εγγύς» Για μας αυτή η προειδοποίηση ότι «ο Κύριος εγγύς» έχει την ισχύ της κατά διπλό τρόπο. Η πρώτη είναι η εσχατολογική έλευση του Χριστού για την οποία πρέπει απαραιτήτως να προετοιμαζόμαστε ανά πάσα στιγμή. Η δεύτερη είναι αυτή του ερχομού και της πορείας του Χριστού προς το Πάθος και την Ανάσταση. Έτσι, καλούμαστε σήμερα Κυριακή των Βαΐων, εν όψει της εισόδου μας στη Μεγάλη Εβδομάδα, να εντείνουμε την πνευματική μας προετοιμασία για την υποδοχή του σταυρωθέντος και αναστάντος Κυρίου μας εφαρμόζοντας το σύνολο των συμβουλών και προτροπών του Απ. Παύλου.

Η Κυριακή των Βαΐων
Πηγή: http://www.agioritikovima.gr

~

Σοκάρει η αυτοκτονία συνταξιούχου στην Καβάλα...."Προτιμώ να πεθάνω από τον εγκλεισμό στο ψυχιατρείο"

Τέλος στη ζωή του έβαλε ένας ηλικιωμένος άνδρας, συγκλονίζοντας τη μικρή κοινωνία της Καβάλας.

Η τραγωδία εκτυλίχθηκε χθες, στην γειτονιά των Πεντακοσίων, όπου ο 70χρονος αυτόχειρας, γνωστός για την κοινωνική και εθελοντική του δράση, μιας και διετέλεσε επί σειρά ετών πρόεδρος του....

Συλλόγου Αιμοδοτών Καβάλας, αυτοπυροβολήθηκε με κυνηγετική καραμπίνα στη θωρακική περιοχή μεταξύ κοιλιακής χώρας, δεξιού πνεύμονα και καρδιάς.

Ο θάνατος του ήταν ακαριαίος ενώ όπως έγινε γνωστό, ο 70χρονος άνδρας αντιμετώπιζε ψυχολογικά προβλήματα, και στο παρελθόν είχε νοσηλευτεί σε ψυχιατρείο με συμπτώματα κατάθλιψης.


Φεύγοντας από το σπίτι του χθες το απόγευμα, με προορισμό το Άλσος των Πεντακοσίων, όπου και άφησε την τελευταία του πνοή, όπως αναφέρει το videotex.gr άφησε ένα ιδιόγραφο σημείωμα, στο οποίο έγραψε τα εξής:


"Προτιμώ να πεθάνω από τον εγκλεισμό στο ψυχιατρείο. Ευχαριστώ όσους με στήριξαν, τα παιδιά μου, την γυναίκα μου, τα αδέρφια μου. Να μου φυλάτε τα 5 εγγόνια μου, τα οποία λατρεύω. Συγγνώμη αλλά δεν αντέχω άλλο"




~

Κορυφώνονται σήμερα οι γιορτές για την 186η επέτειο της Εξόδου στο Μεσολόγγι - Αφαντος ο Παπούλιας!


Κυριακή των Βαϊων σήμερα και στο Μεσολόγγι κορυφώνονται οι γιορτές της Εξόδου των Ελεύθερων Πολιορκημένων με την χαρακτηριστική απουσία του προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας για πρώτη φορά στα χρονικά!Εδώ ο άνθρωπος δεν πήγε στην πατρίδα του τα Γιάννενα για τα "Ελευθέρια", στο Μεσολόγγι θα πήγαινε;Ομως στο Μεσολόγγι βρίσκεται ο Αμερικανός Πρέσβυς καθώς και κάποιοι πολιτικοί,οι οποίοι αποδοκιμάστηκαν έντονα χτες το βράδυ κατά την πομπή και την κατάθεση στεφάνων (θα ακολουθήσει σχετική ανάρτηση).

Η Ηρωική έξοδος του Μεσολογγίου αποτελεί ίσως την κορυφαία και την πιο συγκινητική στιγμή του Αγώνα της Εθνικής μας παλιγγενεσίας. Η έξοδος ήταν η κατάληξη ενός άνισου με όρους αριθμητικής σύγκρισης, αγώνα μεταξύ αναρίθμητων Τούρκων και λιγοστών Ελλήνων και φιλελλήνων υπερασπιστών της ιερής πόλης του Μεσολογγίου.

Είναι χρέος όλων μας να παρευρεθούμε έστω και μια φορά στην επέτειο της Εξόδου.

Σήμερα,Κυριακή 8 Απριλίου, το πρόγραμμα του Εορτασμού έχει ως εξής:


6:30 π.μ. • Εωθινό, κανονιοβολισμοί και κωδωνοκρουσίες των εκκλησιών της Ιεράς Πόλεως.

7:00 π.μ. • Θεία Λειτουργία στο Μητροπολιτικό Ιερό Ναό του Αγίου Σπυρίδωνος.
10:45 π.μ. • Δοξολογία στο Μητροπολιτικό Ιερό Ναό του Αγίου Σπυρίδωνος χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Αιτωλίας και Ακαρνα-
νίας κ.κ. Κοσμά.
11:00 π.μ. • Εκκίνηση πομπής από το Μητροπολιτικό Ιερό Ναό του Αγίου Σπυρίδωνος και μετάβαση στον Κήπο των Ηρώων.
• Τρισάγιο στους Αθάνατους Νεκρούς.
• Κατάθεση στεφάνου στον Τύμβο των Ηρώων από τον Εκπρόσωπο της Ελληνικής Κυβέρνησης.
• Πανηγυρικός από τον Εκπρόσωπο της Ελληνικής Κυβέρνησης.
• Το μοιρολόι «Να ζει το Μεσολόγγι», από τη Σοπράνο Ιωάννα Εμμανουήλ – Αποστολάκου, Πτυχιούχο Μονωδίας και μέλος της χορωδίας του Πνευματικού Κέντρου του Δήμου Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου.
Συμμετέχει η Χορωδία υπό τη διεύθυνση του Καλλιτεχνικού Διευθυντή κ. Σπύρου Χολέβα.
• Βράβευση των νικητών του 66ου Δρόμου Θυσίας.
2:00 μ.μ. • Επίσημο γεύμα από το Δήμαρχο Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου. (Ιδιαίτερη Πρόσκληση)
6:30 μ.μ. • Επιστροφή της Εικόνας της Εξόδου με πομπή από τον Κήπο των Ηρώων στην αίθουσα τελετών του Μουσείου Ιστορίας και Τέχνης.
• Υποστολή της Σημαίας στην κεντρική πλατεία Μάρκου Μπότσαρη.




~

Μετασχηματισμοί και ανουσιότητες της ελληνικής άνοιξης

Απρίλης, η άνοιξη με γοργό διασκελισμό ξεθωριάζει χωρίς να έχει κερδίσει δίπλα της το επίθετο "ελληνική". Η ελληνική άνοιξη που ονειρεύτηκαν ανά καιρό οι αγανακτισμένοι συμπολίτες μου βρίσκεται ακόμα σε μια μορφή που δεν αποδίδει άμεσα καρπούς. Η ελληνική πραγματικότητα έχει αρχίσει να συνηθίζει το νέο της προσωπείο με πολλούς να νοιώθουν μόνοι, άφωνοι και ίσως νικημένοι. Ακόμα και σήμερα τα λογής καθημερινά παράλογα και άδικα είναι αφορμές να καλούμε τους διπλανούς "δειλούς" σε ένα ξύπνημα αλλαγής. Μα εδώ και καιρό τώρα οι κοινότυπες μορφές διαμαρτυρίας και αντίδρασης είναι οφθαλμοφανές και ηλίου φαεινότερο ότι δεν έχουν καμία δυναμική να ανατρέψουν τη λεηλασία του δημόσιου πλούτου και την προσβολή της ιδιωτικής μας αξιοπρέπειας.

Την ημέρα που οι αγανακτισμένοι πήραν το δρόμο προς το σύνταγμα είχα γράψει ότι δεν πίστευα στα τελικά αποτελέσματα μιας τέτοιας αντίδρασης, ότι ήταν μια ανάγκη επικοινωνίας και διαφυγής από τη μοναξιά του προσωπικού μας Γολγοθά. 

Απρίλης του 2012 σε μια κατηφόρα χωρίς γυρισμό, πολλοί ακόμα σιωπηλά περιμένουν από μηχανής θεούς ή "καταστάσεις" που θα ανοίξουν το δρόμο προς μια λαϊκή εξέγερση που θα φέρει ρηξικέλευθες αλλαγές στην πορεία προς τη μιζέρια και την αυξανόμενη φτώχεια. Θα συμφωνήσω ότι ίσως μια λεπτή γραμμή χωρίζει τους Έλληνες από μια κατάσταση αναταραχής χωρίς γυρισμό και σίγουρα όσο περνάει ο καιρός κάθε τι θα συμβαίνει πιο εμφατικά και με εντονότερες διαστάσεις. Τι φταίει όμως και απλά γυρνάμε γύρω από τα ίδια και χωρίς σθένος αδυνατούμε να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας;  Γνωρίζω ότι ακροβατώ με τα όρια του κυνικού, όμως θεωρώ πως απλά μιλάμε πολύ. Ο όλος επαναστατικός αέρας της προηγούμενης χρονιάς ήταν μια χωρίς συνέχεια μόδα χωρίς όραμα και ενότητα. Μιλάμε πολύ και κάνουμε πολλά και "θα" κάνουμε πολλά "αν, αν, αν..." Τα αν γίνονται πλέον αμέτρητα και ρεαλιστικά θα πολλαπλασιάζονται με τον καιρό, μέχρι να συμβεί τι; Θα νικήσει ο φόβος ή θα καταλάβουμε ποια είναι τα κοινά μας συμφέροντα, βάζοντας στην άκρη τους αναδυόμενους διχασμούς; 

Μιλάμε πολύ. Θυμάμαι καθαρά χρόνια πολλά, κόσμο να λέει ότι "άμα εμένα αυτό.. θα...". Λόγια του αέρα, γιατί  είναι καλό να γνωρίζουμε ποια είναι τα λίγα ή τα πολλά έστω που μπορούμε να κάνουμε, έχοντας συναίσθηση και της πλαδαρής ελληνικής πραγματικότητας. Όσοι αρέσκονται σε Anonymous ήρωες και σε φωνακλάδες ιδεολόγους προφανώς δεν είναι ακόμα έτοιμοι να δράσουν και έχουν ακόμα αμφιβολίες για όσα διαδραματίζονται στη σκέψη τους. Δε βλέπω πως οι Anonymous αποτελούν απειλή προς τις υπάρχουσες δομές σήμερα, περισσότερο νομίζω ταυτίζεται ο κόσμος μαζί τους επειδή αρέσκεται σε αυτό τον επαναστατικό αέρα που όμως δεν αναπνέει. Η ουσία είναι αλλού.

Επιμένω ότι οι Έλληνες καλώς ή κακώς είμαστε αρκετά μαλθακοί (ακόμα), τα όσα καλά ζυμώνονται θέλουν χρόνο ώστε να ωριμάσουν και να βρουν σημεία επαφής με την σημερινή πραγματικότητα. Ο λαός έχει μάθει να τοποθετεί σε βάθρο τα τηλεοπτικά είδωλα που τον χειραγωγούν και λίγοι είναι αυτοί που τολμούν τη μετάβαση στην πραγματικότητα των λύσεων, που απαιτεί σθένος, σύγκρουση και ενότητα μαζική και συντονισμένη από μια πληθώρα δυνάμεων. Για να υπάρξει μαζική κινητοποίηση χρειάζεται ωριμότητα και σιγουριά. Θα πρέπει να έχουμε φτάσει στο σημείο της δράσης μετά από χρόνο έντονου προβληματισμού που δεν θα μας αφήνει πλέον καμία αμφιβολία. Και θα πρέπει να έχουμε γυρίσει το βλέμμα στους κοινούς μας εχθρούς. Δυστυχώς σήμερα έχουμε να παλέψουμε και με την λερναία ύδρα του φασισμού που ιστορικά πάντα είχε αύξηση σε περιόδους κρίσης, βάζοντας όλους κάτω από μια κοινή ομπρέλα εξόδου από τη μοναξιά. Ο εχθρός όμως παραμένει έξω από ιδεολογίες και απαιτεί μετριοπάθεια στα λόγια, συσπείρωση και πάθος στις πράξεις. 

Μέχρι τότε φίλοι συμπολίτες μου, οι μανιχαϊστικοί σαδομαζοχισμοί του παρόντος θα αναβάλλουν την ελληνική άνοιξη σε μια χρονολογία που μικρή σημασία θα έχει για τους αδικημένους νέους του σήμερα. Δεν υποτιμώ όμως τον κόσμο που προσπαθεί να τοποθετηθεί αξιοπρεπώς σε μια μεταβαλλόμενη κοινωνία γεμάτη θυμό και μαρασμό. Δεν ελπίζω τίποτα από την κατάσταση όπως έχει σήμερα, εύχομαι μόνο να ωριμάσουν γρηγορότερα κάποιοι προβληματισμοί προς όφελος της κοινωνίας. Μα μια ευχή δεν είναι αρκετή, είναι κομμάτι του "μιλάμε πολύ".





~