ΕΞΩΦΡΕΝΙΚΟ:Ζημιές 40 εκατ. στον ΟΣΕ από τις κλοπές καλωδίων
Τετάρτη 29 Αυγούστου 2012
~
Το τελευταίο κρούσμα, με την κλοπή στο τμήμα μεταξύ των σταθμών Κινέττας και Αγίων Θεοδώρων -είχε ως αποτέλεσμα να...
δημιουργηθούν προβλήματα και στα δρομολόγια του προαστιακού, με τροποποιήσεις και καθυστερήσεις οι οποίες θα συνεχιστούν, ενδεχομένως, ως και την Πέμπτη- επαναξιολογήθηκε.
Και η οικονομική επιβάρυνση του Οργανισμού φαίνεται πως είναι πολύ μεγαλύτερη από ό,τι αρχικώς είχε εκτιμηθεί, πάνω από 1 εκατ. ευρώ. Η βλάβη είναι εκτεταμένη, καθώς οι κλέφτες δεν προκάλεσαν ζημιά μόνο στο καλώδιο χαλκού, αλλά και στο δεύτερο αγωγό «ανάρτησης», που δεν περιέχει χαλκό και, κατά συνέπεια, δεν αποφέρει υψηλά κέρδη.
Να σημειωθεί ότι ήταν η πολλοστή φορά που κλοπές των καλωδίων της ηλεκτροκίνησης ανατρέπουν τα δρομολόγια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Μάλιστα, οι βλάβες στην ηλεκτροκίνηση την υποχρεώνουν να κινεί ντιζελάμαξες, η χρήση των οποίων συνεπάγεται υψηλότερο κόστος, λόγω της καύσης ντίζελ, επιβαρύνοντας την οικονομική της θέση -το κόστος σε καύσιμα και συντήρηση είναι 8-10 εκατ. ευρώ κατ' έτος, ενώ οι δαπάνες συντήρησης της ηλεκτροκίνησης και των μηχανών είναι κατά 80% χαμηλότερες.
Και όλα αυτά συμβαίνουν, ενώ η υπόθεση της πώλησης του ΟΣΕ έχει βαλτώσει, με τη ζημιογόνα αυτή επιχείρηση να σωρεύει χρέη σε βάρος του Δημοσίου, και, κατ' επέκταση των φορολογουμένων. Χαρακτηριστικό, δε, είναι ότι, π.χ., η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιβαρύνεται σε ετήσια βάση με περίπου 10 εκατ. ευρώ από επιστροφές χρημάτων προς τους επιβάτες, λόγω των καθυστερήσεων στην εκτέλεση των δρομολογίων.
Μάλιστα, προκειμένου να αποκατασταθεί η λειτουργικότητα του δικτύου, η ΕΡΓΟΣΕ υποχρεώθηκε να δημοπρατήσει έργο, με προϋπολογισμό ύψους 22 εκατομμυρίων ευρώ, για την ανάταξη της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου από τις Αχαρνές έως την Τιθορέα. Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2014.
Σήμερα, ο υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Κωστής Χατζηδάκης, πρόκειται να προβεί σε σειρά ανακοινώσεων για το μεταρρυθμιστικό πρόγραμμα του υπουργείου, που προβλέπει και τις εξελίξεις γύρω από την πώληση του ΟΣΕ.
Στο μεταξύ, ο πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων Προαστιακού Σιδηροδρόμου, Νίκος Δρίτσας, αναφερόμενος στο ζήτημα των κλοπών, κατήγγειλε «στοχευμένη δολιοφθορά». Οπως είπε, οι ληστές δεν είναι απλοί κυνηγοί χαλκού, καθώς έδρασαν οργανωμένα, προσθέτοντας ότι υπάρχουν σημαντικές εταιρείες που έχουν συμφέροντα να μην αναπτυχθεί ο προαστιακός.
Σημειώνεται, αρμοδίως, πως δεν είναι μόνο τα καλώδια που έχουν κλαπεί, αλλά υπάρχουν και παράπλευρες απώλειες για τον Οργανισμό, από τη μείωση των εσόδων από τα εισιτήρια, λόγω της μειωμένης κίνησης του επιβατικού κοινού. Στελέχη της εταιρείας, από την πλευρά τους, χαρακτηρίζουν «ερασιτέχνες» τους δράστες της τελευταίας κλοπής, οι οποίοι, όπως υποστηρίζουν, αιφνιδιάστηκαν και δεν ολοκλήρωσαν το... έργο τους.
Η απίστευτη ιστορία κλοπών υλικού, που διαδραματίζεται τα τελευταία χρόνια στον ΟΣΕ, θέτοντας αφενός μεν σε άμεσο κίνδυνο τις ζωές των πληρωμάτων και των επιβατών των αμαξοστοιχιών, αφετέρου, δε, δημιουργώντας όλο και μεγαλύτερες οικονομικές τρύπες στον Οργανισμό, έχει προσλάβει πλέον ανησυχητικές διαστάσεις.
Τουλάχιστον 4 συμμορίες, κυρίως, αθίγγανων, έχουν εντοπιστεί να κλέβουν το χαλκό, τον οποίο ακολούθως πωλούν ως πρώτη ύλη. Τα καλώδια αυτά, σε ό,τι αφορά τον ΟΣΕ (όχι τον προαστιακό) δεν είναι ηλεκτροφόρα, καθώς εδώ και χρόνια η ηλεκτροκίνηση των συρμών έχει βαλτώσει. Μέχρι σήμερα, έχουν αφαιρεθεί καλώδια μήκους εκατοντάδων χιλιομέτρων, ενώ είχαν καταστραφεί και 2 υποσταθμοί του Οργανισμού.
δημιουργηθούν προβλήματα και στα δρομολόγια του προαστιακού, με τροποποιήσεις και καθυστερήσεις οι οποίες θα συνεχιστούν, ενδεχομένως, ως και την Πέμπτη- επαναξιολογήθηκε.
Και η οικονομική επιβάρυνση του Οργανισμού φαίνεται πως είναι πολύ μεγαλύτερη από ό,τι αρχικώς είχε εκτιμηθεί, πάνω από 1 εκατ. ευρώ. Η βλάβη είναι εκτεταμένη, καθώς οι κλέφτες δεν προκάλεσαν ζημιά μόνο στο καλώδιο χαλκού, αλλά και στο δεύτερο αγωγό «ανάρτησης», που δεν περιέχει χαλκό και, κατά συνέπεια, δεν αποφέρει υψηλά κέρδη.
Να σημειωθεί ότι ήταν η πολλοστή φορά που κλοπές των καλωδίων της ηλεκτροκίνησης ανατρέπουν τα δρομολόγια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Μάλιστα, οι βλάβες στην ηλεκτροκίνηση την υποχρεώνουν να κινεί ντιζελάμαξες, η χρήση των οποίων συνεπάγεται υψηλότερο κόστος, λόγω της καύσης ντίζελ, επιβαρύνοντας την οικονομική της θέση -το κόστος σε καύσιμα και συντήρηση είναι 8-10 εκατ. ευρώ κατ' έτος, ενώ οι δαπάνες συντήρησης της ηλεκτροκίνησης και των μηχανών είναι κατά 80% χαμηλότερες.
Και όλα αυτά συμβαίνουν, ενώ η υπόθεση της πώλησης του ΟΣΕ έχει βαλτώσει, με τη ζημιογόνα αυτή επιχείρηση να σωρεύει χρέη σε βάρος του Δημοσίου, και, κατ' επέκταση των φορολογουμένων. Χαρακτηριστικό, δε, είναι ότι, π.χ., η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιβαρύνεται σε ετήσια βάση με περίπου 10 εκατ. ευρώ από επιστροφές χρημάτων προς τους επιβάτες, λόγω των καθυστερήσεων στην εκτέλεση των δρομολογίων.
Μάλιστα, προκειμένου να αποκατασταθεί η λειτουργικότητα του δικτύου, η ΕΡΓΟΣΕ υποχρεώθηκε να δημοπρατήσει έργο, με προϋπολογισμό ύψους 22 εκατομμυρίων ευρώ, για την ανάταξη της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου από τις Αχαρνές έως την Τιθορέα. Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2014.
Σήμερα, ο υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Κωστής Χατζηδάκης, πρόκειται να προβεί σε σειρά ανακοινώσεων για το μεταρρυθμιστικό πρόγραμμα του υπουργείου, που προβλέπει και τις εξελίξεις γύρω από την πώληση του ΟΣΕ.
Στο μεταξύ, ο πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων Προαστιακού Σιδηροδρόμου, Νίκος Δρίτσας, αναφερόμενος στο ζήτημα των κλοπών, κατήγγειλε «στοχευμένη δολιοφθορά». Οπως είπε, οι ληστές δεν είναι απλοί κυνηγοί χαλκού, καθώς έδρασαν οργανωμένα, προσθέτοντας ότι υπάρχουν σημαντικές εταιρείες που έχουν συμφέροντα να μην αναπτυχθεί ο προαστιακός.
Σημειώνεται, αρμοδίως, πως δεν είναι μόνο τα καλώδια που έχουν κλαπεί, αλλά υπάρχουν και παράπλευρες απώλειες για τον Οργανισμό, από τη μείωση των εσόδων από τα εισιτήρια, λόγω της μειωμένης κίνησης του επιβατικού κοινού. Στελέχη της εταιρείας, από την πλευρά τους, χαρακτηρίζουν «ερασιτέχνες» τους δράστες της τελευταίας κλοπής, οι οποίοι, όπως υποστηρίζουν, αιφνιδιάστηκαν και δεν ολοκλήρωσαν το... έργο τους.
Η απίστευτη ιστορία κλοπών υλικού, που διαδραματίζεται τα τελευταία χρόνια στον ΟΣΕ, θέτοντας αφενός μεν σε άμεσο κίνδυνο τις ζωές των πληρωμάτων και των επιβατών των αμαξοστοιχιών, αφετέρου, δε, δημιουργώντας όλο και μεγαλύτερες οικονομικές τρύπες στον Οργανισμό, έχει προσλάβει πλέον ανησυχητικές διαστάσεις.
Τουλάχιστον 4 συμμορίες, κυρίως, αθίγγανων, έχουν εντοπιστεί να κλέβουν το χαλκό, τον οποίο ακολούθως πωλούν ως πρώτη ύλη. Τα καλώδια αυτά, σε ό,τι αφορά τον ΟΣΕ (όχι τον προαστιακό) δεν είναι ηλεκτροφόρα, καθώς εδώ και χρόνια η ηλεκτροκίνηση των συρμών έχει βαλτώσει. Μέχρι σήμερα, έχουν αφαιρεθεί καλώδια μήκους εκατοντάδων χιλιομέτρων, ενώ είχαν καταστραφεί και 2 υποσταθμοί του Οργανισμού.