Εάν αποσυνθέσεις την Ελλάδα, στο τέλος θα δεις να σου απομένουν μια ελιά, ένα αμπέλι κι ένα καράβι.

Που σημαίνει: με άλλα τόσα την ξαναφτιάχνεις.

Ένας ήλιος που όμοιός του δεν υπάρχει αλλού και ας είναι όταν δεν τον έχουμε να τον αναζητάμε και όταν έρχεται να τον διώχνουμε.

Άνθρωποι γαρ είμαστε...

Η Άννα Φρανκ στο Βερολίνο

~ Τρίτη 13 Μαρτίου 2012

φωτορεπορτάζ:Η Άννα Φρανκ στο Βερολίνο

Οταν η νεαρή Αννα Φρανκ ξεδίπλωνε τα συναισθήματά της στις σελίδες ενός ημερολογίου, ούτε που μπορούσε να διανοηθεί πως αυτές οι αράδες θα αποτελούσαν μετά το τέλος του πολέμου μία από τις πιο σημαντικές μαρτυρίες για την ωμότητα της γερμανικής κατοχής. Ούτε βέβαια ότι θα γινόταν ίσως το πιο γνωστό θύμα του Ολοκαυτώματος. Πώς θα μπορούσε άλλωστε να συνειδητοποιήσει η ίδια το μέγεθος της ωριμότητάς της, αυτό που συγκίνησε εκατομμύρια αναγνώστες σε όλο τον κόσμο; Κοιτώντας τη φωτογραφία από τα χθεσινά αποκαλυπτήρια του ομοιώματός της στο Μουσείο της Μαντάμ Τισό, στο Βερολίνο, σχεδόν αυθόρμητα αναρωτιέσαι: τα αγόρια και τα κορίτσια της ηλικίας της, σαν το τσούρμο που κοιτάει με απορία το κέρινο ομοίωμά της, πόσο προβληματισμένα είναι για τη ζωή, την αγάπη, το μέλλον της ανθρωπότητας; Εξαρτάται: πού και πώς ζουν. Αν, λοιπόν, ο πόλεμος και οι κακουχίες είναι ο τρόπος – ο πιο βίαιος – για να ωριμάσει ένα παιδί, ίσως είναι καλύτερα να μείνει για πάντα παιδί.



Πηγή:



Share