Εάν αποσυνθέσεις την Ελλάδα, στο τέλος θα δεις να σου απομένουν μια ελιά, ένα αμπέλι κι ένα καράβι.

Που σημαίνει: με άλλα τόσα την ξαναφτιάχνεις.

Ένας ήλιος που όμοιός του δεν υπάρχει αλλού και ας είναι όταν δεν τον έχουμε να τον αναζητάμε και όταν έρχεται να τον διώχνουμε.

Άνθρωποι γαρ είμαστε...

Αττικόν και Απόλλων: θα συνεχίσουν να γράφουν στις οθόνες τους ιστορία

~ Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου 2012

Αττικόν και Απόλλων: θα συνεχίσουν να γράφουν στις οθόνες τους ιστορία
Στο ιστορικό κτίριο στη Σταδίου και Χρ. Λαδά, οι δύο κινηματογραφικές αίθουσες υπέστησαν σοβαρές ζημιές,

Φωτογραφία: Γιώργος Οικονομόπουλος

Οι δύο ιστορικές αίθουσες θα λειτουργήσουν σύντομα ξανά,


Στο ιστορικό κτίριο στη Σταδίου και Χρ. Λαδά, οι δύο κινηματογραφικές αίθουσες υπέστησαν σοβαρές ζημιές
Οι αίθουσες Απόλλων και Αττικόν τυλιγμένες στις φλόγες,

Στο ιστορικό κτίριο στη Σταδίου και Χρ. Λαδά, οι δύο κινηματογραφικές αίθουσες υπέστησαν σοβαρές ζημιές
Στιγμιότυπο από «Νύχτες πρεμιέρας» και όχι... καταστροφής όπως της Κυριακής στο Αττικόν,

Στο ιστορικό κτίριο στη Σταδίου και Χρ. Λαδά, οι δύο κινηματογραφικές αίθουσες υπέστησαν σοβαρές ζημιές
Η αίθουσα Απόλλων πριν από την καταστροφή,

Στο ιστορικό κτίριο στη Σταδίου και Χρ. Λαδά, οι δύο κινηματογραφικές αίθουσες υπέστησαν σοβαρές ζημιές
Το εσωτερικό του Αττικόν μετά τα χθεσινά επεισόδια..

Στο ιστορικό κτίριο στη Σταδίου και Χρ. Λαδά, οι δύο κινηματογραφικές αίθουσες υπέστησαν σοβαρές ζημιές
Οι ιστορικές αίθουσες Αττικόν και Απόλλων σε φωτογραφεία αρχείου,

Εκεί προβλήθηκαν οι πρώτες ομιλούσες ταινίες: Το Αττικόν, ο ιστορικός κινηματογράφος που έχει διαγράψει τη δική του ιστορία στο αθηναϊκό κέντρο, τυλίχθηκε το βράδυ της περασμένης Κυριακής στις φλόγες. Καθώς ανήκει στο οικοδομικό τετράγωνο που βρέθηκε στο επίκεντρο των επεισοδίων που τραυμάτισαν σοβαρά τη χώρα μας, κινδύνευσε σοβαρά, αλλά ευτυχώς «σώθηκε», όπως, διαβεβαιώνουν οι διαχειριστές της αίθουσας καθώς και του Απόλλωνα, που φιλοξενείται στο υπόγειο - πρόκειται για τη Cinemax των αδελφών Τσακαλάκη.

Σε σχέδια του Ερνέστου Τσίλερ και οικοδομημένο από τον Αλέξανδρο Νικολούδη για λογαριασμό του τραπεζίτη από τη Χίο Σταμάτη Δεκόζη-Βούρου, ανήκει στην περίοδο του εκλεκτικισμού ή νέου νεοκλασικισμού. Βασικό χαρακτηριστικό της περιόδου αυτής είναι η εκλεκτική επιλογή αρχιτεκτονικών στοιχείων από διάφορα ρεύματα χωρίς να υπάρχει ένα ενιαίο ύφος. Τα εγκαίνια έγιναν το 1914 και τότε εγκαταστάθηκε για μικρό χρονικό διάστημα το νεοπαγές Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας. Εκεί στεγάστηκαν πολλά και διαφορετικά μαγαζιά. Το τότε κινηματοθέατρο Αττικόν χτιζόταν από το 1914 ως το 1920 ακολουθώντας τον ρυθμό του «Νεομπαρόκ» - στα σχέδια πάντα του Νικολούδη με την πρωτοποριακή για την εποχή χρήση οπλισμένου σκυροδέματος.

Ο Απόλλων δημιουργήθηκε τη δεκαετία του '30 στο υπόγειο του κτιρίου, ενώ εγκαταστάθηκαν τα γραφεία της «Σκούρας Φιλμς» υπό τη διεύθυνση της οποίας λειτουργούσαν οι δύο κινηματογράφοι. Στη διάρκεια της γερμανικής κατοχής το κτίριο επιτάχθηκε από τις Γερμανούς οι οποίοι και διατήρησαν την κινηματογραφική χρήση -βαφτίζοντας τους χώρους SoldatenKino Victoria και Kino Apollo. Στη συνέχεια το κτίριο επισκευάσθηκε το 1960 - από τους αδελφούς Γρηγοριάδου και τον Αγγελο Αγαλιώτη ενώ στις αρχές του ΄80 πραγματοποιήθηκαν γενικές εργασίες συντήρησης και αναπαλαίωσης πάνω σε μελέτη του αρχιτέκτονα Ι. Χριστακόπουλου.

Οι δύο κινηματογραφικές αίθουσες πέρασαν στη διαχείριση της εταιρείας των αδελφών Παναγιώτη και Γιώργου Τσακαλάκη το 1996 - ενδιαμέσως το Αττικόν χρησιμοποιήθηκε ως θεατρική και ως μουσική σκηνή.



Πηγή:



Share